top of page

Я вчуся спілкуватися іноземною

Я вчуся спілкуватися іноземною. Уже понад рік я за кордоном. Чи важко було наважитися їхати за кордон без знань якоїсь мови, і, як мені колись здавалося, без здібностей до вивчення іноземних мов? Їхати не важко, та й перший час жити не важко: в іншому мовному середовищі мозок сам розуміє, що відбувається.

Моєю першою іноземною мовою була польська. Дивно, адже маючи багато родичів саме в цій країні, я ніколи не розмовляла польською. Тут мені допоміг один знайомий поляк, який постійно стверджував, що я маю розмовляти польською, бо вже тривалий час живу в Польщі. Коли я щось говорила українською, він відповідав дуже просто: «Не розумію» (саме такий досвід в нашому спілкуванні з росіянами чи російськомовними). Одного разу мені сказали: «Просто спробуй!» Я спробувала, і в мене вийшло. Щодня я розмовляла краще.

Незабаром рік, як я мешкаю в Німеччині, і дуже дивно почути, що саме в цій країні я вивчила – румунську. Парадокс. Але все просто, на одній німецькій фірмі працюють, як не дивно, румуни й українці. І так склалася доля, що серед румунів я була одна українка. Першою моєю наставницею була румунка поважного віку, яка жила на кордоні з Україною, і ми з перших хвилин знайшли спільну мову. Але ця мова давалася мені дуже важко. Дійшло до того, що я просто припинила її вивчати. Але постає питання: як все-таки я її знаю. Зараз мені на думку спадає одна приказка: "Усе відбувається вчасно", так і тут. Один румун сказав, що з ним я вивчу мову за два тижні. За такий короткий проміжок часу, звісно ж, я мову не вивчила, але ми почали спілкуватися щодня і писати повідомлення. Згодом я сама не знаю, як почала розмовляти без проблем, до того ж, стала перекладачем між українцями і румунами.

Як я спілкувалася з румунами? Тут мені на допомогу прийшла англійська, яку я вивчала ще в школі, точніше, тільки в школі. Але я завжди думала, що не знаю англійської, а виявилося, що просто потрібно було почати розмовляти.

Виходить так, що я саме та людина, яка завжди думала, що не маю здібностей до іноземних мов. Можливо, я просто не мала бажання їх вчити чи якоїсь нагоди, чи сумнівалася в собі, або просто боялася мати безглуздий вигляд в очах інших, або просто боялася почати розмовляти. Очевидний факт такий: дівчина, яка колись боялася чи сумнівалася, наразі володіє трьома іноземними мовами. Варто пам'ятати, що спосіб вивчення мов у кожного різний. Мені, щоб вивчити мову, достатньо просто почати розмовляти, знаючи кілька базових слів. Але істина залишається одна: варто не боятися, з чогось починати. Вивчення іноземної це також стосується.

Авторка: Контурська Дар'я

bottom of page