top of page

ПОЧУТТЯ НА ПАПЕРІ

Наступна наша героїня Яна Пастушенко.

Неймовірно активна, енергійна, ініціативна, емоційна та справді божевільна рибка нашої зграї. Яна пише вірші, в основному тоді, коли навколо бурлить, вирує життя, грає класична музика і є простір, щоб «виходити» свій потік думки у стрункі рядки.

Як творчиня постійно кудись запізнюється, щось не встигає і їй часто бракує часу на все заплановане. Та попри всі негаразди, поетка не втрачає віру в себе, відкритість до нових звершень і впевненої граційної ходи. Вона вивчає італійську та мріє відвідати усі столиці світу.

Яна : «Вірю, що те,чим я займаюсь принесе користь несвідомому суспільству і навчить людей поважати своє, навчить бачити непомітну грацію слова ,тону, думки».

Наша рибка – це мільйони метафоричних ікринок, які вміщено в її текстах, це красива луска і феєричне залусків'я, це млосний погляд у глибини виру життя, це надзвичайна емоційність, на яку іноді не вистачає повітря. Це наша Яна. Ми любимо тебе такою, яка ти є.

Яку я ніч глуху простила , Зуміла згіркнути до дна , Яких вузлів собі нашила , Яку ненависть сповила. Чому воно в мені приїлось , Неначе в цвіт чумна бджола , Ось так впилось, вже отруїлась, Потрібних ліків не знайшла . Не рятували квітки в полі , Не заклинання відьмаків , Я полишала світ поволі , Я стала бачити богів . Усе священне йде в зачаток , У суть безмежжя та рівнин, Повільно дихає під ранок Дощами вибитий полин. Нехай це піде в дні голодним , Нехай його шматує звір , Напій твій був таким холодним , Що тільки ,Господи, повір.

В такий момент потрібно мало, хотілось знати дату й час. Якої муки вартувало стрічати й бачити не Вас. Затерти літо у сандалях , назавжди звести полюси , пізнати щастя у деталях, але забути адреси . Я покидала Вас рядками , містами давніх юних літ, горіла зимніми ночами, пила солодкий втрати піт . Заполонив все лоно подих, гримів холодний щирий сміх, тоді померти стало подвиг, як від загину оберіг . І тут у двері рідні руки мені вбивають знов цвяхи , Я чую Вас-німіють звуки , І спокушають на гріхи.


***

Занепокоєна спокусами мистецтва, У барвах квітів, голосів октав, Ковтаю пил, який дарують верстви, Неначе світ пробудження чекав. Ривками промінь ніжить акварелі, Полотна виграють химер бродвей. Усе горить, киплять жагучі греблі, Лоскоче бриз утомлених людей. І не святими видалися ночі, Коли надумав корінь проростать В невинне тіло. Я була пророча. Ті води забарилися стихать Піду за гори. Серця камертони мені підкажуть, що усе прощу, Омиє совість всі мої прокльони, За Вами це мистецтво відпущу.


Літературна майстерня "Божевільні риби"

bottom of page