top of page

Студент очима школяра

Ще на першому курсі, роблячи перші практичні, студенти думають про те, «як добре було в школі». Такі міркування супроводжують перший рік навчання в будь-якому університеті. Але ми ніколи не задумувалися, а що про нас, студентів, думають учні школи. Отже, запрошую вас у цікавий, деколи наївний, але дуже яскравий світ дітей. Нашими героями є четвертокласники, а темою «Хто такий студент?»


Я думаю, ви чули про університет і про тих, хто там навчається. Хто такі студенти?


  • Поліна: студент – це людини, яка вивчає певну професію в університеті.

  • Тарас: студент – це людина, яка захотіла після школи ще вчитися, щоб стати розумнішою за тих, хто не захотів після школи вчитися.

  • Еллі: Я не знаю… Але чула, що це діти, які щороку вступають до університету.

  • Яна: Це школярі, які перетворилися на студентів, які пішли в політєх чи у Франка.

  • Сашко: Студент – це дуже розумна людина, вона вчить багато уроків. У мене мама викладає в університеті і кожного року все більше і більше уроків, які потрібно вчити студентам.

  • Юстина: Я не знаю, хто це, але тато каже, що я ним буду.


На вашу думку, чим відрізняються уроки в школі від пар в університеті?


  • Сашко: Вони, мабуть, довгі дуже.

  • Надійка: Моя сестра розповідає, що її пари вже дратують, і я ніколи не бачила, щоб вона писала домашню роботу, як я.

  • Еллі: Можливо, туди можна ходити лише парами або парти лише для двох людей, а не так, як у нас для однієї.

  • Роман: Вони йдуть цілий день, а уроки  тільки зранку.

  • Яна: У школі вчителі добрі, а в студентів вони, мабуть, злі і багато задають.

  • Аліса: Мабуть, пари, тому що вони працюють по парах.


Якщо студент добре навчається, йому університет платить стипендію (заробітну плату). Скільки коштів, на вашу думку, отримують студенти?


  • Яна: 12 000 гривень.

  • Еллі: Мало, 20 гривень з копійками.

  • Аліса: Нам даватимуть гроші за те, що ми навчаємося? Класно! Сподіваюся, гривень мільйон точно буде.

  • Сашко: Я думаю багато, 500 гривень.

  • Роман: Я сподіваюся, більше ніж 100 гривень, бо це треба ж їсти і купувати нові речі.

  • Єва: Кожен день по 100 гривень.


Студенти мешкають у гуртожитках. В одній кімнаті живе 3, 4, а то й 5 осіб. Як думаєш, що найскладніше в житті гуртожитку?


  • Роман: Я думаю, що це взагалі не складно. Ти ж живеш разом зі своїми друзями. Можна лягати спати, коли хочеш, робити те, що хочеш. Я б хотів у гуртожиток.

  • Аліса: Я знаю, що гуртожиток це страшно, бо там є таргани. Я бачила про це відео в інтернеті, то я не хочу бути студентом.

  • Сашко: Гуртожиток це взагалі не зручно, бо одна людина може поставити на 7 ранку будильник, але через нього прокинуться всі.

  • Юстина: Мама казала, що вона вперше побачила тата в гуртожитку, бо там живуть усі студенти. Тому я думаю, гуртожиток – це класно.

  • Єва: Я не буду жити в гуртожитку, бо можна водночас бути на уроках і вдома. Просто через Zoom заходиш на пару і все. Навіщо тоді жити в гуртожитку?


Викладачі в університеті схожі на вчителів у школі?


  • Надійка: Моя мама навчає студентів, вона хороша, тому, мабуть, викладачі всі хороші.

  • Сашко: Не знаю, навряд чи вони добрі, бо студенти вже дорослі і часто заважають проводити пари. А вчителі тоді кричать.

  • Аліса: Як вступлю в інститут, то тоді побачу. Але, мабуть, вони дуже розумні.

Ви хочете стати студентами?


  • Єва: Так.

  • Надійка: Дуже.

  • Сашко: Так.

  • Аліса: Так.

  • Юстина: Так.

  • Роман: А в нас є вибір? Але так.

  • Еллі: Я люблю школу.


Любі читачі, думаю кожен згадав і себе в ті часи, коли університет був чимось далеким і недосяжним, а найбільшою проблемою була контрольна з математики. Четвертокласників чекає ще багато всього: 7 років у школі, ЗНО, перший курс, перша сесія. А ми це вже пережили і сьогодні маємо свято. Тож вітаю, нехай сесія складається на «відмінно», а стипендія буде 12 тисяч!

Авторка: Мірошник Марія

bottom of page